czwartek, 19 sierpnia 2010

Raksha Bandhan Festival

W kalendarzu hinduskim 24 sierpnia przypada uroczystość Raksha Bandhan. Jest to święto podczas, którego siostra wiąże bratu ‘Rakhi’. Jest to tradycyjna bransoletka. Przez ostatnie tygodnie cale stragany uginają się pod ciężarem tych świecidełek.

Rakhi wiązane są w celu ochrony brata przed nieszczystymi mocami. Siostra i brat nie muszą oznaczać rodzeństwa. Mogą to być dobrzy znajomi. W moim przypadku właśnie tak było.

Związku z moim wyjazdem do Rajastanu musieliśmy przyspieszyć tą ceremonie o pół tygodnia. Trzy moje koleżanki z pracy odprawiły nademną puje. Najpierw zrobiono mi ‘tile’, czerwoną kropkę na czole, za pomocą kumkumy. Następnie posypano mnie ryżem i złotą obrączką machano nad mą głową (chyba po to, żeby pieniądze mi przynieść:) )

Częścią uroczystości jest karmienie brata słodyczami. Więc po trzech pujach byłem już taki pełny, że nie mogłem jeść obiadu:) Po słodkiej przyjemności następuje chwila okadzenia. Na tacce z darami paliło się kadzidełko, którego zapachem przesiąkłem. Na końcu ceremoni następuje wiązanie ‘rakhi’ i błogosławieństwo stóp.

W taki właśnie sposób moja rodzina powiększyła się o trzy siostry. Przedstawiam wam nowe rodzinne zdjęcie:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz