poniedziałek, 6 września 2010

2 września - Krishna Janmashtami

W tym roku 2 września w Indiach przypadało święto Krishna Janmashtami. Jest to festiwal, podczas którego na większości ulic w Indiach budowane są piramidy z..... LUDZI:)
Zasady całej zabawy są proste. Drużyna musi zbudować wierze tak wysoką, żeby pałką rozbić dzban z śmietaną zawieszony nad ich głowami. Wygrana zależy od miejsca i funduszy społeczności organizującej festiwal w danym miejscu. Największa piramida jeśli się nie mylę sięgała ok 30 metrów. Nagroda dorównywała Jej wysokością:) 300 000RS aż ciężko mi w to uwierzyć ale podobno to prawda:)
Dla pokazania wam jak się buduje taką piramidę, nagrałem krótki filmik. Miłego oglądania.

Jak widzicie zabawa na całej ulicy jest przednia:) Kumple z pracy nie powiedzieli mi, że czeka mnie taneczna prysznicowa furia:) Całe szczęście ustawiłem się pod ścianą dla lepszego widoku. Tam woda mnie nie dosięgła. Ludzie w pracy byli zawiedzeni jak wróciłem do biura suchy:)
Całe to budowanie piramid wygląda na wspaniałą zabawę. Ludzie na wioskach przygotowują się miesiącami, aby pobić kolejny rekord i zgarnąć główną nagrodę:) Festiwal ten ma też swoją ciemną stronę. Każdego roku setki osób ulega wpadką podczas upadku z piramidy. Sam widziałem parę razy jak siedmio lub sześciopoziomowa wieża upada. Może i jest to nie bezpieczne ale jakie efektowne:) 
Dlaczego Hindusi to robią? Odpowiedz jest prosta. Jak wszystko w Indiach tak i ten festiwal połączony jest z jakimś religijnym wydarzeniem. Chodzi mi dokładnie o urodziny Kriszny. Inkarnacje Vishnu jednego z głównych Hinduskich bogów. Kriszna nazywany jest Wielkim Kochankiem bo chyba nikt nigdy nie miał tylu kobiet co on:)
Wracając do genezy święta. Kriszna jako dziecko, wraz ze swoim kolegą uwielbiali wykradać ludziom z wioski mleko, masło i śmietanę:) Cała wiejska społeczność była wkurzona na tych dwóch łobuzów i zaczęli podwieszać dzbany z nabiałem pod sufitem. Niestety Kriszna wpadł na pomysł zbudowania piramidy, żeby sięgnąć zapasów. Na cześć tego wydarzenia Hindusi zapoczątkowali to święto:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz